Ibland hejdar sig livet ett ögonblick..

Sekunder kan vara avgörande för livet eller döden.
Ett ögonblick kan göra att livet tar en helt annan väg.
En väg där man ständigt kommer bli påmind om något som förändrade ens liv.

Ett ögonblick. En väg. En olycka. På det ögonblicket förändrades många liv. Men man måste ändå försöka att förstå att olyckor sker. Någon sa att det är de starkaste som blir prövade för att det är dessa personer som kan komma igenom hårda prövningar. Jag vet att du är stark. Jag känner din styrka.

Fel plats vid fel tillfälle. Finns tillfälligheter? Eller är vårt öde förutbestämt? Jag blir arg för jag vill inte att mina älskade ska utsättas för prövningar som dessa. Det är inte förtjänt utan tvärt om så förtjänar ni det bästa. Förstår att man går igenom händelsen gång på gång men det finns INGET som kunnat göras annorlunda.

Är det små eller stora slumpartade händelser som styr hela vår framtid? Eller finns det en mening med allt som sker, även gott och ont? Vill inte att du ska ha ont. Samtidigt som man lider med dennes anhöriga så är jag samtidigt så otroligt tacksam att du är oskadd. Man står alltid sin egen familj närmast och detta gör kanske att man kan förstå andra familjer som får utstå sorg.

Älskade fina DU. Klandra inte dig själv för det finns inget som du kunnat göra annorlunda. Jag hoppas bara att du lär dig leva med denna tragiska olycka så den inte förgör dig och DIN framtid. Kärleken till er, min familj utgör hela min existens.


Kommentarer
SaraMira

<3

2010-05-12 @ 09:32:34
Gunilla

Du är underbar!Tack för att just jag får vara din faster <3<3

2010-05-13 @ 10:55:28
sis

älskar dig,,,du är bäst<3...

2010-05-14 @ 23:02:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0